Om det inte hänger på håret, vad hänger det då på?

Som rekordmånga besökare fick se redan i tisdags, har jag gjort om min frisyr på det mest radikala sätt. I samband med detta utlovades en större frisyrexposé, vilken härmed publiceras. Varning för extremt dålig skärpa och vissa inslag av nostalgi.

Ett tag tänkte jag rubricera det här inlägget "Håren går", men så besinnade jag mig; så roligt ska vi inte ha det! I stället tänkte jag ta er på en tur nedför (eller om det är uppför?) Memory Lane.

[Eftersom blogg.se är extremt seg, trist och nyckfull just nu så lägger jag in en bild i taget, och publicerar, och uppdaterar sedan gång på gång med flera bilder - och står just den här meningen kvar i inledningen så håll ut: det kommer mera!]

Vi börjar i höjd med Beatles "She loves you", dvs typ 1963:

5

Här ser vi Yours Truly (i mitten), till havs med storebror Sven (till vänster) och fosterbror Lars Gunnar. Storebror ska bara något år senare drabba Malmö som ett av stadens första mods och av beundrande flickor och avundsjuka pojkar döpas om till Svea. Lillebror håller ståndaktigt fast vid sin crew cut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback