När snön faller uppåt

I dag är det den första november, och det känns verkligen så också. Som Malmöbo är man ett lätt offer för klimatets skrattretande nyckfullhet. Den tidiga morgonens skönt vackra höstlighet gick nyss över i snöfall och  kuling. Fall och fall, förresten, här är det lika naturligt att den vita nederbörden ”faller” uppåt, eller hur man nu ska beskriva det meteorologiska fenomen som uppstår när snöfall kombineras med den utjämning av tryckskillnader som kallas vind.

Låt mig konstatera att jag för ögonblicket är rätt lycklig över att befinna mig inomhus.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Själv putsade jag fönster i förra veckan.
Hur nöjd som helst var jag efteråt.

Sen kom snön.
Och blåsten.

Nu får jag börja om igen.

2006-11-03 @ 00:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback