Pennan är mäktigare än knölpåken

Det är inte så lätt att vara Sverigedemokrat i dessa dagar. Det ska det kanske inte vara heller, i och för sig, men där debatten tar slut och våld och hot tar vid ber jag att få reservera mig. Jag är för övrigt inte helt säker på att "antifascister" och kommunister är de grupper som har störst förutsättningar för att försvara demokratin.

Hursomhelst, om de självutnämnda renhållningsarbetarna kan lägga ned knölpåkarna ett ögonblick kan de ju ta upp en bok i stället. Varför inte en av deras egna favoritförfattare, Noam Chomsky, och läsa vad han har att säga om yttrandefrihet?

"Om vi inte tror på yttrandefrihet för människor som vi föraktar, tror vi inte på den alls."

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Jag håller med.

Dessutom tror jag att effekten kan bli precis den motsatta; "vanliga människor" tar parti för den till synes utsatta.

2006-11-03 @ 14:24:03
Postat av: /M

Någon sa att The pen is mightier than the sword ... when it's shot out of a gun.

Postat av: SKRIVKRAMP

Eller, för att citera en alldeles ljuvlig bild på http://banal.blogg.se/061106234204_test.html i dag: korsets makt ökar med kvadraten på den laddning som den avfyras med.

Låter det obegripligt? Kolla bilden, så förstår du.

2006-11-07 @ 10:12:49
URL: http://original.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback