Som klister i öronen

För de av er som inte heller har ett liv, kommer här några tips på musik som gör nästa besök i duschen längre, varmare och njutbarare än det annars skulle vara: mitt blandband ”Klister”, med låtar som vägrar släppa taget.

Lista

Det finns betydligt värre låtar än de här, som samtliga faktiskt är rätt uthärdliga – om den här katten själv får välja.

Finns det fler musiknördar därute byter jag gärna blandband IRL också. Hör av er bara! Och berätta gärna om era egna klisterfavoriter.


Edit: om det är nån som vill veta mer om vad jag verkligen gillar i musikväg, kan ni titta in på
min hemsida. Där avslöjas mer om sanningen.

Kommentarer
Postat av: micke

Ordet "blandband" straffar nog ut en rejält som gammal kuf nuförtiden ;)

2007-01-12 @ 10:53:21
Postat av: SKRIVKRAMP

Tror jag inte alls, Micke. Lite retrokänsla i ordet, såklart, men kolla blandband.nu om du trodde att företeelsen var död. Något bättre ord har jag inte sett till heller, för hur kul är "spellista i min ipod"?

Postat av: glykofag

Tänk så enkelt det är att göra sina blandband nuförti´n. Minns då jag satt på flickrummet med meckade med dubbelkasettbandspelare och LP-konvolut över hela golvet. Skrev med minimala bokstäver låtarnas namn på därav BAFS avsedd plats. Satt och passade radion för att spela in favoriterna. Nu tar det 20 sekunder att rippa en CD, man klickar man lite här och där och drar filer snett ner till höger och så poff! så är det klart....och är man inte helt nöjd så bygger man snabbt och smidigt om. Om öronen eller resten av mänskligheten är lyckligare i dessa tider vet vi inte. Tisdbesparing ska ju vara positivt. Alla de sekunder vi får över...vad gör vi med dem?

Skriker iiihhhh som en berusad tonåring då jag ser Robbie Neville på din lista. Där på 80-talet hade jag planer på att gifta mig med honom....eller Ian McCulloch (Echo and the Bunnumen). =) C'est la vie har jag inte hört sedan dess.

Min egen örononani ska jag inte lägga ut om här då det kan bli långt och långtråkigt.

2007-01-12 @ 12:00:23
URL: http://glykofag.blogg.se
Postat av: SKRIVKRAMP

Glykofag: jo, gör det! Eller på din glykofagiska blogg!

2007-01-12 @ 13:12:32
URL: http://original.blogg.se
Postat av: den [email protected]

Jag har inget förhållande till modern musik. Kanske därför är min reaktionpå den här:
"musik som gör nästa besök i duschen längre, varmare "
Vilket energislöseri!

2007-01-14 @ 08:38:18
URL: http://vikeningarna.blogspot.com
Postat av: SKRIVKRAMP

Kära blyga Bergman, i duschen behöver det inte vara modern musik, tvärtom är själva affärsidén med att sjunga i duschen att man får sjunga precis vad man vill ? till exempel operetter, operahits, tyska schlagrar, dansbandsdängor, Edvard Persson-örhängen, you name it ? precis hur illa man vill. Men kom inte och rör min varmvattenkran med några energiargument, för då är det risk att jag säger någonting bitskt om mygg och kameler.

2007-01-14 @ 16:03:51
URL: http://original.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback