Fotboll ska göra ont (fast inte i publikens själ!)

Efter gårdagens uppvisning i feg och fantasilös svensk fotbollscoachning får man försöka glädja sig åt de glädjeämnen som trots allt finns. Ett är följande konstaterande i Aftonbladet, där Jennifer Wegerup inte bara har totalfel om hur det kommer att gå, utan också konstaterar att den gudomlige George Bests vålnad följer alla fotbollsintresserade som besöker den gröna ön:

"Vi, liksom landslagsplanet, landade på George Best Belfast City Airport. I min plånbok finns nu en fempundssedel med Best på."

Nu är bara frågan: när döper de om Malmö Airport i Stururp till Bosse Larsson Airport? Och när får vi se honom ersätta Selma på femtilapparna? Men förmodligen fegar vi väl där också.


Andra bloggar om: , , ,

PS: ni vet väl att det var Best som apropå sin bortrunna fotbollstalang (eller om det var förmögenhet) sa "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

Kommentarer
Postat av: Moddan

Jag förstår mig inte på svensk fotboll, jag älskar fotboll men just svensk fotboll och de föreställningar vi har runt den förstår jag inte. Jag såg alla matcher under fotbolls VM i USA, jag hoppade framför scenen i Rolambshovsparken då dom kom hem. Är det ett spöke för landslaget? Hur kan individerna bli oersättliga stjärnor i klubblagen och på samma gång agera träbockar i landslaget?
Jag blir så trött och önskar jag hade mer pengar att spendera på booze, poker och annat mer underhållande.

Postat av: nederbird

hmm, jag tror väl Torbjörn Nilsson borde ligga före i kön då det gäller att få sedlar tryckta med sin nuna på?

2007-03-29 @ 09:52:23
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: SKRIVKRAMP

Moddan: "Hur kan individerna bli oersättliga stjärnor i klubblagen och på samma gång agera träbockar i landslaget?" är en analys som samtliga landets sportskribenter (för att inte tala om La-La-La-Lagerbäck!) borde ge sin högerhand för.
Knäck den, så kan landslaget sedan säkert slå både Irland och Elfenbenskusten och Trinidad & Tobago och allt vad dessa legendariska fotbollsnationer nu kan heta!
Nederbird: din förmodan beror på ett missförstånd, som förmodligen beror på att du är från Göteborg.
;-)
Ingen nu levande svensk fotbollsspelare når Bosse Larsson till knäna. Dessutom betvivlar jag att Torbjörn N. skulle vilja ha sitt namn på en halvt bortglömd liten lokalflygplats i Skåne!

2007-03-29 @ 10:00:13
URL: http://original.blogg.se
Postat av: nederbird

haha, nej angående flygplatsen har du helt rätt, det skulle han nog gärna avstå:-) men att tro att några andra än närmast sörjande kommer ihåg benkapen Larsson, det tror jag beror på att du kommer från Malmö och håller på "iff-iff" :-)

2007-03-29 @ 13:36:58
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: SKRIVKRAMP

Vår respektive lokalpatriotism åsido, så var både Larsson och Nilsson båda bollgenier av en art som svensk fotboll inte är bortskämd med. Brollan är den ende jag kan komma på som i kreativitet och hänsynslös
effektivitet kommit i närheten av de här två bollgenierna. Det som möjligen skiljer ut Bosse Larsson från de andra är att han höll samma nivå från början av 1960-talet till slutet av 1970-talet.
Wikipedia skriver så här, bland annat: "Det har berättats att förbundskaptenen Georg "Åby" Ericson alltid tog ut Bosse Larsson först, sen började han fundera på vilka andra som skulle bli uttagna. Nils Liedholm och Bosse Larsson är de två spelare som räknas som Sveriges mest kompletta genom tiderna. "

2007-03-29 @ 13:45:20
URL: http://original.blogg.se
Postat av: johnny

absolut erik, jag har stor respekt för Bosse Larsson. Jag har tydliga minnen från när jag var liten palt och stod på Ullevi, då Bosse Larsson var en av de mest hatade. Och i fotbollsspråk sålunda den som var mest betydelsefull i motståndarlaget. Angående brolin håller jag med dig såklart. Men för mig kommer Torbjörn alltid vara den störste, även om han aldrig blev så stor i landslaget. Men i Göteborg går han på vattnet, då,nu och för alltid. tack för kul info b t w!

2007-03-29 @ 18:06:19
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Sven-gunnar

Det här måste jag kommentera. Jag tycker att vi kan ha Tobbe på sedelns framsida och Bosse på baksidan. Alternativt trycker vi varannan med Bosse på framsidan. Det är han värd, även om Tobbe alltid kommer först i min lilla blåvita bok. Valören på sedeln då? Ja det får väl bli tusenlappen - det är dom bägge legenderna värda :-)

2007-03-29 @ 20:59:22
URL: http://sgunnar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback