Plura och en mörk kostym

Plura bloggar på ett sätt som kan få den mest hårdhjärtade i spinn, och det påminner mig om två saker:

1. Eldkvarn var offret för min första konsertrecension, någon gång runt 1982 har jag för mig. Jag vill minnas att den var mycket entusiastisk och att jag i princip sov under brevlådan för att få se denna min första text i tryck i över 100 000 exemplar. För den som inte varit med om det kan meddelas att det är en upplevelse i klass med den första kyssen.

2. Mot slutet av 1980-talet var jag på väg mot nästa dröm i min skribentkarriär: frilansandet. Men i början varvade jag det med fortsatt popskrivande i Arbetet. En dag körde det ihop sig, och jag fick klämma in en intervju med en börs-VD strax innan jag skulle träffa Plura på SAS Royal i Malmö. Följden blev att jag kom glidande till Plura iförd mörk kostym och slips. Blicken han gav mig sitter fortfarande som ett ärr från pannan till tårna och det tog 20 minuter att få honom att ta mig på allvar.

"Som man är klädd blir man hädd."


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: johnny

haha, kan tänka mig att han undrade vad det var frågan om :-) Men du fick ju ett bra minne med dig. Och han skriver så det sjunger i själen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback