Gravad hund?

När folk med makt plötsligt börjar slåss för en "god sak" har jag lärt mig att man alltid ska börja leta efter var hunden ligger begraven. När det visar sig att folk långt ute på ena kanten har intressen ihop med folk långt ute på den andra kanten ska man alltid utgå ifrån att de tagit sig den kortaste vägen till varandra.

Jag kan alltså inte hjälpa att jag undrar hur det kommer sig att Al Gore och Margaret Thatcher å ena sidan, och de gamla kommunister som nu klär sig i gröna kläder å den andra, hamnat på samma barrikad i kampen för för att stoppa den globala uppvärmningen.

Kan det ha någonting att göra med att både högern och vänstern gärna vill lägga sig i hur vi lever våra liv?

Jag bara frågar!

Andra bloggar om:
, , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback