Skrivkramp rekommenderar: hemma hos Elisabet

I dag ska jag skicka iväg er till Elisabet: en av de riktigt läsvärda dagboksbloggarna, en kvinna som samlar på fönster, vänsterhänder och den dagliga mikrodramatiken i snabbköpskassan.

Mycket häftigare än det låter när jag beskriver det.

Dessutom är hon en av få (kanske den enda?) som faktiskt är privat i mycket av det hon skriver, och ändå lyckas göra det allmängiltigt och intressant. Så till den milda grad att jag inte kan vara den ende som går och inbillar mig att jag känner henne, fast vi aldrig har träffats och rimligen inte kommer att göra det heller. (Och så tycker hon om ”Cinema Paradiso”, denna ljuvliga italienska filmupplevelse som berikar liv.)

Läs och njut.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hmmm.
Du borde ju få en puss ..-)

2006-11-13 @ 10:44:47
Postat av: qi

Håller med dig, hon är bara SÅ bra... Hon har inspirerat mig och många andra att våga börja blogga.

Postat av: SKRIVKRAMP

Elisabet: jag HAR fått en puss i dag, av min älskling som äntligen materaliserades i min famn igen efter trippen till Wien.

qi: visst är hon. Och du är välkommen hit!

2006-11-13 @ 14:09:01
URL: http://original.blogg.se
Postat av: Elisabet

Bäste herr Rudvall!
Var det inte du som var hos Salt och fick ny frisyr, förresten?

Apropå ingenting.

Det är bra att du har fått pussar; såna får man aldrig för många av.

2006-11-13 @ 18:45:02
Postat av: SKRIVKRAMP

Elisabet: du har helt rätt, och så småningom kommer täckelset att falla även i detta forum, och IRL. Men jag har en bit kvar innan jag är där.

I'll keep you posted!

2006-11-13 @ 20:55:08
URL: http://original.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback