Kärlek är … att vilja vakna tillsammans

"Hur vet man om det är på allvar", frågade sonen.

Stor fråga; svår fråga, men svaret kändes enkelt och kom snabbt: "när du vill vakna med henne på morgnarna. Då är det allvar. Om det håller vet man inte, men då är det allvar och dags att kolla upp att hon känner likadant."

Och då spelar det ingen roll om du är 17 eller 47 heller. Fråga mig, jag har varit där. Är där. Sedan ett och ett halvt år om några dagar, och kan fortfarande inte komma i säng snabbt nog med henne.

;-)

Jag vet vad du tänker, men det är inte sex jag talar om nu, utan om den där gudomliga känslan av besvarad kärlek. Och längtan efter hennes ögon nästa morgon.


Kommentarer
Postat av: Ulf Ö

Tycker du börjar bli blödig:-)
..åldern?

2006-03-23 @ 18:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback