Lägenhetssåpan. Pilotavsnittet. "Från Malmö till Lund". Nu uppdaterad!

Synopsis:

Mannen och hans kvinna ska slå sina påsar ihop. Hans lilla (nåja, fem rum, på Ribban i Malmö!) och hennes lilla (nåja, fyra rum på bokstavligt krypavstånd från allt som är värt att krypas ifrån i centralaste Lund!) ska bytas mot en stooor påse centralt i Lund. Hyresrätter allesammans.

Annonser är insatta på Blocket och Björn Bostadsbytare (förlåt en liten avvikelse, men hur resonerade man vid det dopet???), men frågan är om inte bloggosfären är snabbare?

Visst är ni? Nån som känner nån som känner någon?

Och glöm det där med "såpa", förresten. Detta är en reality show. Verkligen!

Stay tuned.


UPPDATERING: Ha! Blocket-Bloggosfären 1-0! En möjlig lägenhetsbytare ringde på blocketannonsen redan efter 12 timmar. Men ingen av alla er (fem! ha igen!) som läst denna eminenta text har gjort någonting åt saken …

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Men vänta nu, jag vill ha fler rapporter och noggranna beskrivningar med bilder och exakta önskemål om lundaläge. Jag känner 73,5 personer i Lund, nämligen. (I Lund har jag bott på Vildanden, Magistratsvägen, Mätaregränden, Hallands Nation, Michael Hansens kollegium, Skolgatan, Karl XIIs gata samt på Järnåkra som inte räknas som centrala Lund, men som banne mig ligger på krypavstånd från det mesta ... utom kanske Delphi.)

Postat av: SKRIVKRAMP

Yesss! Det kommer; jag jobbar på en Lägenhetssåpan del 2, som förhoppningsvis är färdig runt midnatt, för det kommer jag att vara. Där rätar jag ut gamla frågetecken (och reser säkert några nya). Under tiden dunkar First Choices "The Player" i arbetsrumsstereon (jag behöver nämligen förvirra mina nerver efter en ekonomisk förhandling med sonen, som håller på att utvecklas till en skrämmande duktig förhandlare) och Barry White, Isaac Hyes och Donna Summer hoppar otåligt längre ned i låtlistan. För att inte tala om Hot Chocolate och O'Jays.

Sa jag att jag är torsk på soul? Och på disco?

I feel like dancing!

:-)

2006-11-09 @ 22:23:34
URL: http://original.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback