Veckans avhyvling

Förlåt en yngling, men nu är jag förbannad, och om Blogg.se någonsin får rotation på sina servrar igen, så ska jag kopiera det här inägget från worddokumentet där det bor just nu, och klistra in det i min blogg.

[yes, nu har blogg.se tagit en paus i sitt raketingenjörsmässiga utbyte av minne i sin dator, och jag kan alltså disponera min blogg några minuter. Stay tuned!]

Vad säger man till exempel om följande?

Telenor, vars kundtjänst på fullt allvar vill skicka mig till sin nummerupplysning (à 12 kronor i minuten), när jag vill ha reda på vem det är som debiterar mig 80 kronor för 30 sekunders samtal på senaste fakturan. Efter att ha pratat med väggen i fem minuter, och bland annat blivit nekad att få tala med hans chef, utbrister jag att ”det här är som att tala med Kafka”.

Vad tror ni begåvningsreserven på telenor svarade på det?

”Kafka? Vem är det?”

Och vad säger man om blogg.se, vars framförhållning är i klass med bildningsnivån på Telenor? Och som hälsar mina kommentatorer med följande: "This blog does no longer exist in the database.”

Well, let me tell you: it does!

Och vad säger man om Microsoft, som kan sätta en mindre armé av programmerare på att göra starttrudelutten till nya Windows Vista, men som inte kan ge oss Mac-användare ett nytt Officepaket som tar vara på den Intelprocessor som Microsoft kan bättre än insidan på sina egna plånböcker? De har haft tid på sig sedan juni 2005! Å andra sidan har de heller inte lyckats göra ett konverteringsfilter, som gör det möjligt för oss som väntar, att öppna deras egna worddokument från nya PC-Office 2007.

Ja, vad man säger? * insert fritt valda förolämpningar relaterade till sex, religion och innehållet i avloppet * [här], så att vi slipper en massa fult språk i kommentarerna. Där kan ni hellre skriva någonting uppskattande om företag och myndigheter som överraskat er positivt det senaste decenniet!

Om blogg.se låter er ...

Trevlig lucia på er, förresten.

:-)

Kommentarer
Postat av: SKRIVKRAMP

Dumma, dumma blogg.se, dumma, dumma ...

Postat av: hobbyfilosofen

Lite försenad "trevlig lucia" till dig också. Tror nog Telenor kan bytas ut med en vilken som hälst teleoperatör. Mina erfarenheter är från Telia, och dom är inte goda... Mitt tips är att jaga cheferna, den som är ansvarig för misären. Då brukar det hända något. Jag lyckades få sekreteraren till Telias ansvarig för kundtjänst rätt arg när jag ringde en lördag klockan 09:00 (jag saknade fortfarande mitt "förstajack" i mitt nya hus och larmet kunde då inte kopplas in...)

Microsoft har använt mycket tid till annat än starttrudelutten, titta här: http://moishelettvin.blogspot.com/2006/11/windows-shutdown-crapfest.html
och pengarna styr... så Mac kommer alltid efter PC för MS...

2006-12-14 @ 23:35:14
URL: http://nattensmulmogmorke.blogspot.com/
Postat av: SKRIVKRAMP

Fantastiskt: lyckades du få tag på ett hemnummer till Teliasekreteraren? Min erfarenhet är annars att de där företagen inte ens sätter ut telefonnummer till sig själva! De är väl rädda att de ska bli tvungna att tala med en kund ...

2006-12-15 @ 08:51:48
URL: http://original.blogg.se
Postat av: hobbyfilosofen

Fick tag på "chefens" nummer, ett mobilnummer som ledde mig till hans sekreterare. Om man är envis nog och ringer växeln (inte kundtjänst) och frågar efter "den ansvarige för ..." och inte ger sig innan man har blivit kopplat till någon som sitter några snäpp över kundtjänst kan man faktiskt lyckas rätt bra.

Bästa resultat var när glasdörren på torktumlaren exploderade och vi fick vattenkokare, kaffekokare och brödrost i "top of the line" serien... ;-)

2006-12-16 @ 00:51:42
URL: http://nattensmulmogmorke.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback