Räkna med Carolina Gynning

Sedan en tid har allas vår Carolina en egen spalt i Aftonbladet, och det är när jag läser den som jag börjar förstå varför jag har lite svårt för henne. Det handlar helt enkelt om matematik.

I den första krönikan använder hon nämligen orden ”jag”, ”mig”, ”min” och ”mitt” (alternativt sitt eget namn)  32 gånger. Andra gången når hon också 32, medan hon i tredje krönikan bara får till det 20 gånger. Fast räknar man med hennes listiga användning av ordet ”man” kommer man upp i 30 träffar.

Eftersom det handlar om korta kolumner är det det en hisnande procentuell andel av texten som – liksom skribenten själv – är uppfylld av Carolina Gynning:
  • 7,2 procent
  • 8,6 procent
  • 8,4 procent
Hur var det nu, vad hette hennes bok? Jovisst, ja: ”Ego girl” var det. Nu vet ni varför.

Kommentarer
Postat av: johnny

Underbar kommentar! Hon kanske skulle behöva läsa lite passande litteratur i ämnet?

Postat av: Langri

Verkligen på pricken!

2006-11-16 @ 17:12:05
URL: http://langri.blogspot.com
Postat av: Puman

Förkväll säger jag bara - detta avskyvärda program! jag tror inte Carolina kan tala i normal samtalston.

2006-11-16 @ 21:25:45
URL: http://om-puman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback