Försäljning: en fråga om liv eller död

Som säljare får du nej hela tiden. Varför är det så förtvivlat skrämmande?

Av det enkla skälet att ett avvisande, på den tiden människans instinkter grundlades, var liktydigt med att stötas ut ur flocken; att behöva överleva på egen hand. Den moderna människan har kvar denna grundläggande instinkt. Det är alltså dödsskräcken du behöver lära dig att hantera om du ska bli en duktig säljare, varken mer eller mindre.

Lugnare nu?

Andra bloggar om:
, , , ,
Inspiration till detta inlägg hämtad från Kronkvist kommunikation

Kommentarer
Postat av: matrixa shamanen

Kul att höra av dig som sagt - jag har svarat på dit mail!
varma hälsningar

Postat av: SKRIVKRAMP

Ja, där är du ju, så trevligt, och bloggar igen. I like!

2007-04-26 @ 11:09:09
URL: http://original.blogg.se
Postat av: Moddan

Jag gillar inte säljare i allmänhet som du kanske redan vet, inget personligt och det gäller definitivt inte alla säljare men många. Jag vill inte bli påprånglad (kan man säga så?) saker jag inte behöver och absolut inte heller saknar. Livet ger så många måste möten med säljare ändå.

2007-04-27 @ 13:01:56
URL: http://moddansgavel.blogspot.com
Postat av: SKRIVKRAMP

Moddan: dåliga, påflugna, icke-lyssnande säljare är ett avskum. Å andra sidan verkar de ha en genetisk defekt som gör att de är oförmögna att känna varken den här skräcken eller vanlig hederlig empati. Rostas lämpligen sakta över svagt glödande kol!

:-)

2007-04-27 @ 16:56:58
URL: http://original.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback