Inte Vi längre

Under många år var jag återfallsprenumerant på tidningen VI, Konsums tidning, med ett rykte som osedvanligt tråkig. Det var inte sant, tvärtom, det var ett spänstigt, intellektuellt men ändå lätttillgängligt forum för folk med hjärna. Länge var det också min drömarbetsplats, dit jag skulle söka mig när jag var ?tillräckligt? rutinerad.

Det är jag i dag. Med råge. Fast när jag nu köpte ett nummer för första gången på tio år såg jag att tiden stått stilla. Och det var ingen vacker syn. Under min ?frånvaro? har tidning utvecklats bakåt till att bli allt det den beskyllts för.


Andra bloggar om:
, ,

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tycker du?
Jag tycker att den är helt ljuvlig!

Postat av: SKRIVKRAMP

Jo, faktiskt Elisabet, och med tanke på hur mycket jag har älskat denna tidning blev jag riktigt besviken. Men du får gärna fortsätta att tycka om den!

;-)

2007-04-02 @ 15:11:18
URL: http://original.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback