"I do"

Det stundar bröllop till sommaren, och jag läser på om praktikaliteterna på nätet. Och maken till pretentiöst, tråkmånsande fisförnämeri har jag väl aldrig skådat. Det dräller av bröllopssajter med råd för de blivande äkta paren (i synnerhet brudarna), men allvaret kring detta lustfyllda evenemang verkar närmast patologiskt. Så trist vill jag inte ens att min begravning ska vara.

En enda frisk fläkt hittar jag,
tidningen Kings råd till bröllopsgästerna. Eller vad sägs om följande kommentarer kring ...
  • riskastande på brudparet: "Vissa kyrkor har risförbud enligt den gamla protestantiska ståndpunkten att allt som är kul är förbjudet"
  • föräldrarnas tal: "Om du är en pappa som gifter bort ditt barn bör ditt tal vara långt, osammanhängande och sentimentalt - allt annat är tjänstefel."
  • lämplig mängd alkohol: "Bröllop brukar vara tacksamma tillfällen för att bli skönt på kanelen och ha ett roligt samtal med en full morfar"
Läs och lär, Bröllopstorget, Bröllopsguiden, Alltombröllop, Bröllopssidan och allt vad ni heter; läs och lär.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback