In your face, bloggosfären

Bloggosfären-IRL 0-1:

Efterlyste
här hjälp med att hitta en stor lägenhet i Lund, eftersom det sägs att bloggosfären är så inflytelserik.

Hände ingenting.

Skrev brev till stadens alla fastighetsägare. Många brev blev det, och förra veckan ringde telefonen. Ville vi möjligen ha en nyrenoverad femrummare på bästaste läget i hela stan, med kalkelugnar och högt i tak och balkong och parkett och - rubbet?

Jo, det ville vi. Och eftersom fastighetsgaren är seriös var det över huvud taget inte fråga om några svarta pengar. "Erbjudanden" om att överlämna sådana har nämligen förekommit i tidigare turer i den här såpan. Och den fastighetsägare det då gällde reagerade över huvud taget inte när han fick veta hur det kan gå till i hans hus.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: L80

Grattis till nya lägenheten! Det är härligt att flytta till nytt, dessvärre brukar ens halvgamla möbler se lite småskabbigare ut på det nya stället, i nytt ljus...

Postat av: Skrivkramp

L80: ja, det är så fint där att vi kanske ser halvskabbiga ut själva ... men det får vi ta. Jag är så full av förväntan att jag är sprickfärdig!

2008-06-02 @ 07:13:08
URL: http://original.blogg.se
Postat av: Lotten Bergman

Jag är jäääähääättenyfiken på var den nya lägenheten ligger! (Inte exakt, bara liksom på't ungefär var -- jag kan gå dit och spana nästa vecka när jag ska på överdagenbesök.)

2008-06-02 @ 16:38:16
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Skrivkramp

Hej Lotten: på östra sidan av torget, längst från järnvägen!

2008-06-02 @ 16:54:44
Postat av: Lotten Bergman

Men lovely och underbart! Gratulationer!

2008-06-02 @ 17:49:19
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Christel

Hej!

Vad glad jag blev av Er lycka över lägenhetsfyndet! Jag är själv på jakt efter större bostad och i just det huset ni hittat ert drömhem i! Kan du tänka dig att dela med dig av hyresvärdsinformationen så att jag kan söka där? Vore den bästa julklappen! Mvh Christel ([email protected])

2011-11-19 @ 15:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback