Sjung där du står

Förberedelserna för bröllopet går vidare, och i går var det soundcheck med bandet. Det ska nämligen sjungas en massa när vi gifter oss. I kyrkan också. ”Love is a beautiful thing”, till exempel. Solo …, eller i alla fall duo, för det är undertecknad och hans brud som ska göra’t.

Det är väl gott och väl för henne, som kunde ha sången som yrke, men jag har aldrig varit i närheten av en sångmikrofon, eller en publik, förut. Publiken har jag fortfarande inte träffat, men mötet med mikrofonen (och bandet) blev elektriskt, om man får uttrycka sig som så i just det här sammanhanget.

Det finns ett antal fritidssysselsättningar som entusiasterna gärna beskriver med orden ”det roligase man kan göra med kläderna på”, och att sjunga soul med sin älskade, kompad av ett snortajt band som inkluderar hennes ungar, det var … stort! Tack Mikko. Tack Pauli. Tack Robban, Stefan och Jens.

You rock, ta mej fan.


Andra bloggar om:
, , ,

Kommentarer
Postat av: Johnny

Hmm, min kommentar på förra inlägget där det stod ett stort grattis till bostaden verkar försvunnit i universum, så jag säger det nu istället. Grattis!



Och då fortsätter jag, med att säga att det låter ju underbart att ni ska sjunga på bröllopet! Helt underbart att ni bjuder på det. Istället för alla stiffa tillställningar. Så you rock, det är vad jag tror i allafall:-)

Postat av: Anonym

Tack Johnny! (blogg.se har bytt verktyg i en ganska stökig process; det är förmodligen den som tuggat i sig din kommentar. Men nu funkar det i alla fall, tack och lov.)



2008-06-11 @ 09:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback