Det var jag, en polis och Ilmar Reepalu

Häromdagen stod jag i världens kortaste kö hos Malmöpolisen. Jag var där för att lämna in en livboj som jag hittat där den inte gjorde någon nytta, och bakom mig stod socialdemokratiska finanskommunalrådet Ilmar Reepalu. Polisen i luckan tittade i tur och ordning på mig, på Reepalu och på livbojen. Lite polisovilligt sådär tog han emot den, lyfte in den genom sin glaslucka och studerade texten på den närmare.

"Trygg Hansa", sa han och läste högt. "Och Malmö stad." Så lyfte han blicken igen, tittade på Reepalu och sa: "Men då kan DU ju ta den här!"

Reepalu log tillbaka och svarade: "Nej tack. Vi håller oss flytande ändå."

Andra bloggar om:
, , , , ,

Kommentarer
Postat av: Johnny

Haha, det var ju riktigt kvickt av honom. Gillar du honom?

Postat av: Skrivkramp

Ilmar är ett proffs, spelar ingen roll var man står politiskt för att se det. Jag var mer överraskad av polisens slagfärdighet.

2008-05-14 @ 09:12:46
Postat av: stella sweden

Bara om du kan simma håller du dig flytande....kunde han ha sagt...

2008-05-30 @ 22:00:50
URL: http://enlitenj-ablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback