Förändra ditt liv på 4 x 2 minuter

Erik J har varit på kurs och lärt sig att bli lycklig.

Suck. Inte en till.

Jo, och ni är välkomna att pröva själva. Här är receptet, det finns nämligen fyra stycken tvåminutersperioder varje dag som avgör hur min dag kommer att bli – som avgör hur hela mitt liv ska bli:
  • direkt när jag vaknar (tänker du ”å nej!” varje morgon? Hur tror du i så fall att det påverkar dig?)
  • när jag kommer till jobbet (ser jag det som är bra, eller väljer jag att direkt fokusera på det som inte är det?)
  • när jag kommer hem (börjar jag med att ge dem jag älskar en kram, eller med att skälla ut de skyldiga för att hallen ser ut som den gör?)
  • strax innan jag somnar (det du tänker på när du somnar påverkar hela din natt; väljer du att tänka på dina ekonomiska bekymmer, elaka kunder, äktenskapsbekymmer; eller på vad som varit allra roligast i dag?)
Receptet kommer från coachen och organisationskonsulten Christer Olsson, tolkad av mig. Kör hårt, och skriv och berätta hur det gick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback