Snacka om värdeskapande design

Strategisk design är inte det enda sättet att utveckla ett varumärke, bara det mest effektiva. Har du någonsin sett en brevlåda märkt »Ingen design, tack«?

Eller hört någon förbanna »designbruset«?

Citatet kommer från byrån Manifesto i Malmö, och jag kan meddela att design fungerar alldeles utmärkt på privatplanet också. Varför skulle jag annars ha köpt en wettextrasa på Designtorget - och glatt betalat 40 kronor för den?

Trasan hade ett tryck av Marilyn Monroe på ena sidan och är så ironiskt fin att jag tänker rama in den. Matematiskt och affärsmässigt mer bevandrade personer än jag själv får gärna räkna hur mycket vinstmarginalen på trasan ökade tack vare tilltrycket.

Andra bloggar om:
, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback