Sex underliga/egendomliga saker om mig själv.

"Sorry ... men du är kullad ..." skrev Soulusfemina i en kommentar häromdagen, och min första reaktion var att hon hade stavat fel.

;-)

Den andra var att besöka henne och kolla vad det var frågan om; och det var frågan om någon slags bloggstafett/kedjebrev. Om kedjebrev
tycker jag inte, så jag skickar det inte vidare. Men själva uppgiften ska jag försöka ta itu med här:

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Intresseklubben uppmanas härmed att ta fram anteckningsblocken:

1. Jag har ärvt en viss disträighet av mina föräldrar. Denna bekämpar jag genom att skriva kom ihåg-lappar, som jag dock ofta glömmer bort att läsa.

2. När orden inte räcker till hittar jag gärna på egna. Se "disträighet" ovan om ni inte förstår.

3. Jag längtar konstant efter egen tid. Jag är lyckligt lottad med både jobb, barn och flickvän och har därtill ambitionen att bli både romanförfattare och kokboksmiljonär. Så när egentiden infinner sig ? blir jag lätt lamslagen och i den mån jag får någonting gjort handlar det snarare om hushållsarbete än litterär gestaltning.

4. Sedan späd barndom anser jag att räkor med honungsmacka är gott.

5. Det är också pölsa. Och kokt gristunga. Och njure.

6. Ett skäl till att tiden inte vill räcka till kan vara det faktum att jag för närvarande har tre bloggar.

;-)

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Christina

Haha! Jag begriper inte att så många först läser fel när jag skrivit att ni är kullade ;) Vad ÄR det för bloggkompisar jag har egentligen?
(och för ordningens skull ... jag gillar inte kedjebrev men levde nog i tron att sådana var förknippade med uttryck som 'skickade det här vidare så blir du lycklig och/eller rik'. DETTA kan jag inte lova händer i denna kull-lek ;)

Postat av: Ullah

Noterat.

2007-03-09 @ 22:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback